18 maart 2015

2D of 3D animaties om je producten of diensten uit te leggen

Ken je dat gevoel wanneer je iemand moet uitleggen wat jouw organisatie nou eigenlijk doet? Ook al lijkt het nog zo simpel, het uitleggen van jouw product of dienst kan soms een lastige opgaaf zijn. Vooral ingewikkelde IT-diensten of financiële producten blijken lastig uit te leggen.

Een 2D of 3D animatiefilm biedt voor vele organisaties een uitkomst. In max. 90 seconden kan je op een eenvoudige, maar aantrekkelijke manier je product of dienst al uitleggen. Dankzij de combinatie van storytelling, illustratie, geluid, tekst en humor wordt de informatie veel makkelijker opgenomen in het geheugen van de kijker dan gewone tekst.


Wat levert het op?

Wanneer je geld investeert in een animatiefilm, wil je natuurlijk ook dat het de organisatie iets oplevert. De ROI is afhankelijk van het doel dat je wilt bereiken. Maar toch zijn er voor iedere animatie een aantal standaard terug verdiensten op te noemen.


– Naamsbekendheid vergroten

Een animatie vergroot de waarde en daarmee ook de naamsbekendheid van je merk. Daarnaast is er de mogelijkheid om je video online te vermarkten met videomarketing. Dankzij online videomarketing kun je met een klein budget al een grote groep mensen bereiken.


– (potentiële) Klanten overtuigen

Met een animatie kun je op eenvoudige wijze je product of dienst aan je (potentiële) klanten uitleggen. Een animatie is dus ook prima te gebruiken als pitchtrailer. Dankzij de vele mogelijkheden van het internet en met name de sociale netwerken is de video makkelijk te verspreiden en wordt het eenvoudig om je klanten te bereiken.


– Conversie verhogen

Een animatie zorgt ervoor dat de aandacht van je kijkers langer wordt vastgehouden. Hiermee zorg je er dus ook voor dat zij langer op je webpagina blijven. Door de kijker te boeien met een duidelijk verhaal, zal deze eerder voor jou kiezen dan voor een van je concurrenten.


20 december 2024

Terugblik op de wereld in 2024

De feestdagen zijn hét moment om even stil te staan en terug te kijken op een bijzonder jaar. In deze video delen we onze kijk op 2024. En natuurlijk wensen we jou en je dierbaren magische feestdagen en een heel fijn 2025!

Lees meer
14 februari 2025

I love… Storytelling

Valentijnsdag is meer dan alleen de dag van de liefde...

Het is de dag waar romantiek in de lucht hangt en harten sneller kloppen. Maar wat maakt deze dag zo speciaal? Het antwoord ligt in de storytelling rondom deze dag: de kunst van het vertellen en beleven van verhalen die ons raken. Liefdesverhalen hebben de kracht om ons te betoveren, inspireren en te verbinden. Dat weten ook merken en bedrijven, die elk jaar weer met creatieve Valentijnsdag campagnes komen om de harten, van ons als consument, te veroveren.

Of het nu gaat om epische liefdesverhalen zoals Romeo en Julia of moderne romantische films zoals *The Notebook*, storytelling speelt een essentiële rol in hoe we liefde ervaren. Merken benutten dit door emotionele en herkenbare verhalen te vertellen.

Denk aan de iconische Valentijnsreclames van Hema, waarin echte geliefden worst samen delen, of aan de McDonald's-campagne waarin koppels samen herinneringen ophalen bij een maaltijd.

Iedereen heeft zijn eigen Lovestory. Misschien is het de manier waarop je je partner hebt ontmoet, een memorabele eerste date of een onverwachts romantisch gebaar. Waarom zou je op Valentijnsdag niet de tijd nemen om jullie verhaal opnieuw te beleven?

Grote merken proberen dit al jaren te reconstrueren door storytelling in te zetten: ook Coca-Cola brengt jaarlijks reclames waarin liefde en verbinding worden gevierd.

Verhalen kunnen niet alleen worden verteld, maar ook worden beleefd. Storytelling stopt niet bij herinneringen; het gaat ook over nieuwe verhalen creëren. Bedrijven zoals Disney begrijpen dit principe en nodigen koppels uit om samen de meest magische momenten te beleven in hun parken.

Liefde en verhalen zijn dus onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Wat is jouw Lovestory?

Lees meer
Bekijk meer

It’s a wrap! wat is jouw verhaal?

Neem contact op

Be the first to know!

Subscribe to our newsletter and never miss an update!