26 januari 2024

Gijs zijn Stageavontuur bij CorporateTrailer

In onze nieuwste blog neemt Gijs je graag mee in zijn ervaring bij CorporateTrailer. Lees er hieronder meer over!

Mijn Stage bij CorporateTrailer

Afgelopen half jaar heb ik met veel plezier stage gelopen bij CorporateTrailer als onderdeel van mijn afstudeerjaar. Hier heb ik me vooral beziggehouden met het uitvoeren van een onderzoek dat betrekking heeft op de overtuigingsprincipes van Cialdini. Op basis van deze theorie heb ik onderzocht hoe de marketingcommunicatiemiddelen van CorporateTrailer geoptimaliseerd kunnen worden om zo traffic naar de website te bevorderen en de conversie op de website te vergroten.

CorporateTrailer is een bedrijf met veel kennis en ervaring op het gebied van videomarketing, waar ik veel ruimte heb gekregen om mijn onderzoek succesvol te kunnen afronden. CorporateTrailer geeft stagiaires echt de kans om betrokken te zijn en actief mee te werken aan relevante en grote projecten. Naast mijn onderzoek kreeg ik hierbij ook de kans om een kijkje te nemen in de marketing van CorporateTrailer en actief mee te denken over actuele vraagstukken.

Het team van CorporateTrailer zou ik omschrijven als een goede mix tussen professionaliteit en gezelligheid waar ik me direct erg op mijn gemak voelde. De collega’s waren altijd bereid begeleiding en hulp te bieden, wat resulteerde in een fijne en effectieve manier van werken.

Ik wil CorporateTrailer enorm bedanken voor de fijne samenwerking en goede ondersteuning.


20 december 2024

Terugblik op de wereld in 2024

De feestdagen zijn hét moment om even stil te staan en terug te kijken op een bijzonder jaar. In deze video delen we onze kijk op 2024. En natuurlijk wensen we jou en je dierbaren magische feestdagen en een heel fijn 2025!

Lees meer
14 februari 2025

I love… Storytelling

Valentijnsdag is meer dan alleen de dag van de liefde...

Het is de dag waar romantiek in de lucht hangt en harten sneller kloppen. Maar wat maakt deze dag zo speciaal? Het antwoord ligt in de storytelling rondom deze dag: de kunst van het vertellen en beleven van verhalen die ons raken. Liefdesverhalen hebben de kracht om ons te betoveren, inspireren en te verbinden. Dat weten ook merken en bedrijven, die elk jaar weer met creatieve Valentijnsdag campagnes komen om de harten, van ons als consument, te veroveren.

Of het nu gaat om epische liefdesverhalen zoals Romeo en Julia of moderne romantische films zoals *The Notebook*, storytelling speelt een essentiële rol in hoe we liefde ervaren. Merken benutten dit door emotionele en herkenbare verhalen te vertellen.

Denk aan de iconische Valentijnsreclames van Hema, waarin echte geliefden worst samen delen, of aan de McDonald's-campagne waarin koppels samen herinneringen ophalen bij een maaltijd.

Iedereen heeft zijn eigen Lovestory. Misschien is het de manier waarop je je partner hebt ontmoet, een memorabele eerste date of een onverwachts romantisch gebaar. Waarom zou je op Valentijnsdag niet de tijd nemen om jullie verhaal opnieuw te beleven?

Grote merken proberen dit al jaren te reconstrueren door storytelling in te zetten: ook Coca-Cola brengt jaarlijks reclames waarin liefde en verbinding worden gevierd.

Verhalen kunnen niet alleen worden verteld, maar ook worden beleefd. Storytelling stopt niet bij herinneringen; het gaat ook over nieuwe verhalen creëren. Bedrijven zoals Disney begrijpen dit principe en nodigen koppels uit om samen de meest magische momenten te beleven in hun parken.

Liefde en verhalen zijn dus onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Wat is jouw Lovestory?

Lees meer
Bekijk meer

It’s a wrap! wat is jouw verhaal?

Neem contact op

Be the first to know!

Subscribe to our newsletter and never miss an update!