Op donderdag 7- en vrijdag 8 juni vond het AV Festival plaats in de Kromhouthal te Amsterdam. Jan Suiskens was uitgenodigd om gedurende deze 2 dagen masterclasses te verzorgen over Storytelling. De masterclasses waren erg populair en drukbezocht. Kijk hieronder voor een korte sfeerimpressie.
Tijdens de masterclasses kwamen onderwerpen aan bod als “Manipuleren vs Inspireren” en de “Three Golden Rules”. Met filmische voorbeelden werd de theorie verder onderbouwd en werd het publiek actief bij de les betrokken. Deelnemers gaven aan “geïnspireerd te zijn” en een ander persoon durfde het zelfs “de beste masterclass van de dag” te noemen. Een erg leuk compliment. Zelf gaf Jan aan te hebben genoten van de volle zaal en positieve feedback tijdens zijn Masterclass Storytelling.
Het AV festival is bedoeld om vakgenoten bij elkaar te brengen. De top op het gebied van o.a. camera, light en grip is aanwezig waaronder Blackmagic, Canon, Panasonic & BBP Light. Maar nóg interessanter, is dat er tijdens dit 2-daagse event masterclasses worden gegeven door internationaal gerenommeerde professionals. Professionals die al jarenlang als regisseur, dop, lichttechnicus of cameraman werken voor BBC, Netflix en andere grote filmproducties. Ook kun je tijdens het festival live meekijken op een filmset. Tijdens Open Set produceren 3 regisseurs in 2 dagen tijd een korte film die direct na afloop van het event in première gaat.
Nieuwsgierig geworden? Je kunt 1 en 2-daagse Masterclasses Corporate Storytelling volgen bij ons op locatie. Maar Jan geeft ook exclusieve workshops Storytelling bij jou op kantoor. En natuurlijk is het ook mogelijk om Jan als spreker neer te zetten voor jouw event.
De feestdagen zijn hét moment om even stil te staan en terug te kijken op een bijzonder jaar. In deze video delen we onze kijk op 2024. En natuurlijk wensen we jou en je dierbaren magische feestdagen en een heel fijn 2025!
Het is de dag waar romantiek in de lucht hangt en harten sneller kloppen. Maar wat maakt deze dag zo speciaal? Het antwoord ligt in de storytelling rondom deze dag: de kunst van het vertellen en beleven van verhalen die ons raken. Liefdesverhalen hebben de kracht om ons te betoveren, inspireren en te verbinden. Dat weten ook merken en bedrijven, die elk jaar weer met creatieve Valentijnsdag campagnes komen om de harten, van ons als consument, te veroveren.
Of het nu gaat om epische liefdesverhalen zoals Romeo en Julia of moderne romantische films zoals *The Notebook*, storytelling speelt een essentiële rol in hoe we liefde ervaren. Merken benutten dit door emotionele en herkenbare verhalen te vertellen.
Denk aan de iconische Valentijnsreclames van Hema, waarin echte geliefden worst samen delen, of aan de McDonald's-campagne waarin koppels samen herinneringen ophalen bij een maaltijd.
Iedereen heeft zijn eigen Lovestory. Misschien is het de manier waarop je je partner hebt ontmoet, een memorabele eerste date of een onverwachts romantisch gebaar. Waarom zou je op Valentijnsdag niet de tijd nemen om jullie verhaal opnieuw te beleven?
Grote merken proberen dit al jaren te reconstrueren door storytelling in te zetten: ook Coca-Cola brengt jaarlijks reclames waarin liefde en verbinding worden gevierd.
Verhalen kunnen niet alleen worden verteld, maar ook worden beleefd. Storytelling stopt niet bij herinneringen; het gaat ook over nieuwe verhalen creëren. Bedrijven zoals Disney begrijpen dit principe en nodigen koppels uit om samen de meest magische momenten te beleven in hun parken.
Liefde en verhalen zijn dus onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Wat is jouw Lovestory?
Subscribe to our newsletter and never miss an update!