Blog

Benieuwd naar de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van branding, (online) video en film? Kun je wel een dosis inspiratie gebruiken of zoek je naar voorbeelden om verder te komen? Lees over het maken van een bedrijfsfilm, ontdek de nieuwste filmgadgets of neem een kijkje achter de schermen bij een fotoshoot of festival. Benieuwd hoe het er op de set aan toe gaat? Lees verder!

2 mei 2013

Video is traffic

Online video is nog steeds booming. Per dag bekijken we 4 miljard films. En video zorgt voor meer bezoekers op je website! Met een video op je website, wordt de kans 53 keer zo groot om op pagina 1 van Google te komen. En hoe hoger je ranking in Google, hoe meer bezoekers op je website.

Ook een hoge ranking op YouTube is van grote invloed. Uit onderzoek blijkt dat 65% van de eindbeslissers na het bekijken van een video, de bijbehorende website bezoekt. Zorg daarom dat je video gevonden wordt door Google. YouTube is de 2de grootste zoekmachine en inmiddels zo populair, dat 1 op de 4 social media bezoeken direct naar dit kanaal gaat. (gebaseerd op onderzoek door Forrester Research)

Lees meer
17 december 2012

Succes van online video wordt meetbaar

Hoe bereik je met video je doelgroep? En hoe kun je het succes van online video meten? Om daar achter te komen heeft Marketingfacts onlangs een Online Video Monitor gestart.

Online video zit al jaren in de lift en dat zal voorlopig niet veranderen als we de groeicijfers mogen geloven. Vooral op tablets wordt steeds meer bewegend beeld bekeken. Maar welke plek neemt video in de marketingmix in?

En denken marketeers ook na hoe de doelgroep bereikt kan worden en hoe je het succes van video kunt meten?

De Online Video Monitor zal antwoord geven op deze vragen, houd onze website in de gaten voor de resultaten.

Lees meer
17 december 2012

De toekomst van online video

Telefoons verleden tijd? En video kijken op je horloge? Volgens één van de oprichters van YouTube ziet de toekomst van online video er zo uit.

Volgens de toekomstvisie 2018 van Chad Hurley, één van de oprichters van YouTube, kijken wij over enkele jaren video op ons horloge. SMS berichten bestaan dan niet meer, je spreekt berichten via video boodschappen naar elkaar toe. Telefoons verdwijnen ook, je spreekt elkaar gewoon via je horloge dat je met spraak kunt besturen.

In zijn toekomsvisie, die Hurley in 2008 op verzoek van Google opstelde, voorspelde hij ook al dat we in de toekomst realtime met elkaar zouden conferencen. Dit is inmiddels al realiteit. Wij zijn benieuwd of zijn andere voorspellingen ook uitkomen.

Lees meer
6 november 2012

Video marketing maakt van kijkers – kopers

Video marketing is nu officieel erkend als verkoop middel. Uit onderzoek is gebleken dat de aanwezigheid van een video op een website ervoor kan zorgen dat kijkers kopers worden.

Wanneer men een online video op de website bekijkt, blijft men langer “hangen” op de website dan wanneer er geen video op staat. Het bekijken van een video op de website zorgt voor meer connectie en vertrouwen van de kijker, wat het proces van kijken naar kopen stimuleert.

Lees meer
19 oktober 2012

CorporateTrailer wint Zilveren Dolphin!

Donderdag 18 oktober vond de uitreiking van de International Cannes Corporate Media & TV Awards plaats. CorporateTrailer was aanwezig bij het galadiner van dit internationale filmfestival in het Zuid-Franse Cannes en won de zilveren Dolphin met de trailer “Results in business” in de categorie Marketing Communicatie.


Lees meer

It’s a wrap! wat is jouw verhaal?

Neem contact op

Be the first to know!

Subscribe to our newsletter and never miss an update!