Blog

Benieuwd naar de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van branding, (online) video en film? Kun je wel een dosis inspiratie gebruiken of zoek je naar voorbeelden om verder te komen? Lees over het maken van een bedrijfsfilm, ontdek de nieuwste filmgadgets of neem een kijkje achter de schermen bij een fotoshoot of festival. Benieuwd hoe het er op de set aan toe gaat? Lees verder!

12 juni 2018

Drukbezochte masterclass Storytelling op het AV Festival

Op donderdag 7- en vrijdag 8 juni vond het AV Festival plaats in de Kromhouthal te Amsterdam. Jan Suiskens was uitgenodigd om gedurende deze 2 dagen masterclasses te verzorgen over Storytelling. De masterclasses waren erg populair en drukbezocht. Kijk hieronder voor een korte sfeerimpressie.

Tijdens de masterclasses kwamen onderwerpen aan bod als “Manipuleren vs Inspireren” en de “Three Golden Rules”. Met filmische voorbeelden werd de theorie verder onderbouwd en werd het publiek actief bij de les betrokken. Deelnemers gaven aan “geïnspireerd te zijn” en een ander persoon durfde het zelfs “de beste masterclass van de dag” te noemen. Een erg leuk compliment. Zelf gaf Jan aan te hebben genoten van de volle zaal en positieve feedback tijdens zijn Masterclass Storytelling.


Over het AV festival

Het AV festival is bedoeld om vakgenoten bij elkaar te brengen. De top op het gebied van o.a. camera, light en grip is aanwezig waaronder Blackmagic, Canon, Panasonic & BBP Light. Maar nóg interessanter, is dat er tijdens dit 2-daagse event masterclasses worden gegeven door internationaal gerenommeerde professionals. Professionals die al jarenlang als regisseur, dop, lichttechnicus of cameraman werken voor BBC, Netflix en andere grote filmproducties. Ook kun je tijdens het festival live meekijken op een filmset. Tijdens Open Set produceren 3 regisseurs in 2 dagen tijd een korte film die direct na afloop van het event in première gaat.


Meer weten over de Masterclass Storytelling?

Nieuwsgierig geworden? Je kunt 1 en 2-daagse Masterclasses Corporate Storytelling volgen bij ons op locatie. Maar Jan geeft ook exclusieve workshops Storytelling bij jou op kantoor. En natuurlijk is het ook mogelijk om Jan als spreker neer te zetten voor jouw event.

Lees meer
17 maart 2018

Gouden Filmaward op WorldMediaFestival 2018

Woensdag 16 mei, vond in Media Hoofdstad Hamburg het 19e WorldMediaFestival plaats. CorporateTrailer mocht zich als enige Nederlandse filmproductiebedrijf tot de awardwinnaars rekenen en werd beloond met een gouden filmaward.

Creative Director Jan Suiskens ontving samen met zijn crew live on stage een Intermedia Globe Gold Filmaward, voor de commercial “Meet Dave” in de categorie: Web, Business to Business. De winnende commercial werd gemaakt in opdracht van het Nederlandse softwarebedrijf CS Plus.

Het WorldMediaFestival bestaat alweer 19 jaar en bekroont de beste internationale producties uit alle takken van de media. In totaal werden ruim 750 producties uit 37 verschillende landen ingezonden en beoordeeld door een jury van toonaangevende communicatieprofessionals uit de hele wereld.

Lees meer
18 juli 2017

5 tips voor het maken van de perfecte vakantiefilm

Ik ga op vakantie en neem mee… een camera natuurlijk! Want wat is leuker dan later nog een keer nagenieten van een geweldige trip! Film alle mooie, leuke en grappige momenten voor een onvergetelijk reisverslag. Lees snel verder voor 5 interessante tips die jouw helpen bij het maken van de perfecte vakantiefilm.


1. Een verhaal vertellen Hoe maak ik de perfecte vakantiefilm

Probeer voordat je op reis gaat al te bedenken welk verhaal je wilt vertellen in jouw vakantiefilm. Welke ervaring wil je overbrengen? Maak een soort miniscript, waarin je vastlegt wat je wilt laten zien. Al is de reis natuurlijk ook voor jou een verrassing, je weet vast wel welke highlights je in ieder geval in beeld wil brengen. En de rest is creatief inzicht en improviseren. Welkom in de wereld van film.


2. Kort maar krachtig

Misschien kan je vakantiefilm voor jou niet lang genoeg duren, maar je familie en vrienden hebben al snel genoeg aan 2-3 minuten. Zorg dus dat je film niet te lang wordt! Wat je elke dag hebt gegeten, of hoe je bent opgestaan, gaat al snel vervelen. Maak een korte film, waarbij mensen denken. Wauw! Dat wil ik ook! En heb je veel beeldmateriaal dat je wilt delen met de rest van de wereld? Bijvoorbeeld via social media. Knip dit dan op in korte filmpjes waarin telkens een ander onderwerp centraal staat.


3. Speel met je camera standpunt

Bepaal waar je je camera plaatst ten opzichte van je onderwerp. Speel met je camerabeelden, door vanuit verschillende standpunten te filmen en je zult zien dat je beeld hierdoor dynamischer wordt. Film eens laag op de grond, dit wordt ook wel het kikvorsperspectief genoemd. Door dit perspectief wordt het onderwerp groots gemaakt. Of plaats je camera juist wat hoger, om op je onderwerp neer te kijken. Ook kun je experimenteren met diepte, door je onderwerp scherp op de voorgrond te zetten tegen een onscherpe achtergrond.


4. Wide – Medium – Close

Houd bij het maken van filmopnames rekening met de 3-zoom afstanden. Een makkelijk geheugensteuntje: Van overzichtsbeeld, naar onderwerpbeeld, naar detailbeeld. Wil je bijvoorbeeld de Eiffeltoren in Parijs filmen; film dan eerst een overzichtsbeeld van Parijs met de Eiffeltoren, maak vervolgens opnames van het plein en de Eiffeltoren zelf en leg daarna op camera de bijzondere constructiedetails vast.


5. Speel zelf de hoofdrol

Last but zeker not least… zorg dat je zelf ook in beeld bent. Het is immers jouw vakantie en dat mag je laten zien! Dit mag best met een beetje zelfspot of humor. Maar je kunt ook op camera vertellen waar je bent en wat je gaat doen of achteraf je film van je eigen commentaar voorzien. Handig om ook hier vooraf al over na te denken als je je miniscript maakt. Want op vakantie wil je natuurlijk niet te veel nadenken! Geniet ervan enne.. fijne vakantie!

Lees meer
1 november 2016

Zou jij alles opgeven?

De iconische gecapitonneerde Hammercap speelt de hoofrol in deze commercial die wij maakten voor BENCH. Waan je even in “The Good, the Bad and the Ugly” met deze roadmovie. Is Nederlands topmodel Nadia Palesa bereid om alles op te geven voor de BENCH Hammercap Club Chair…

Ieder jaar produceren wij een opvallende commercial voor BENCH. BENCH ontwerpt en produceert kwaliteitsmeubelen. Elk meubelstuk is handwerk, en wordt op maat gemaakt. Het is dit wat het bedrijf zo uniek maakt.

Lees meer
26 juli 2016

Zilveren Award uitgereikt aan CCOE

Afgelopen week reikten wij de WorldMediaFestival Award uit aan CCOE: CIMIC Centre of Excellence. Zij waren zeer blij met deze award en schreven hier een indrukwekkend persbericht over, welke hieronder te lezen is. Kijk ook verder om de Corporate film te bekijken welke beloond is met een Award.

At the prestigious World Media Festival in Hamburg 2016, the CCOE Introduction Video, won the Silver Award in the category “Web: Government-to-Citizen.” It has been produced in late 2015 by the Dutch film production company Corporate Trailer. The inaugural film of this institution, aimed at introducing a general audience to the scope of the CCOE, was deemed as one of the most relevant products of the last year. Over 1,100 entries from across the globe were screened for their excellence in communicating the key intended messages to the desired audience.

Handing the Silver Award to the CCOE, Jan Suiskens, Creative Director at Corporate Trailer said: “We are particularly proud to have produced this video together with the CCOE to bring the tasks of the institution to a broad audience. As the most decorated corporate film company in the Netherlands, we are very happy that our joined efforts have won this international recognition.”

The World Media Festival is a global competition dedicated to recognizing excellence in branded content from the areas of information, education and entertainment. The festival honors and celebrates excellent solutions in corporate film, television, web, web TV and print productions on an international scale. Award winner are among the leaders in their profession.”

Lees meer
12 mei 2016

CorporateTrailer wint Goud én Zilver op WorldMediaFestival

Terwijl de grote sterren schitterden op de rode loper in Cannes, hebben wij in Hamburg twee prestigieuze awards gewonnen tijdens het WorldMediaFestival.

Omringd door een groot Internationaal gezelschap van vakgenoten, ontvingen wij een Gouden Award voor de commercial “Lost in Venice” voor designmeubelfabrikant BENCH.

Daarnaast werd ook de global introduction film die wij maakten voor de CCOE, een opleidingscentrum van de NAVO, bekroond met een Zilveren Award.

Lees meer
30 september 2015

Commercial CorporateTrailer op NFF

Tijdens het Nederlands Film Festival werd de Online Commercial die wij voor Storm Connect in Miami maakten, op het grote doek vertoond. De film werd getoond in de categorie online / viral.

Lees meer
13 juli 2015

CorporateTrailer wint US Film & Video Award

Voor de Bench Handmade commercial “roadtrip to Paris” ontvingen wij uit L.A. de US International Film & Video Festival -Award!

Voor deze commerical zijn wij naar Parijs afgereisd om midden op straat onze nieuwste modellen aan het grote internationale publiek te presenteren.

“Wat vindt men van de modellen General Base en Lunch van BENCH?” vroegen wij voorbijgangers van over de hele wereld. Alle reacties zijn vastgelegd op film, waarvan wij een leuke compilatie hebben gemaakt.

Lees meer

It’s a wrap! wat is jouw verhaal?

Neem contact op

Be the first to know!

Subscribe to our newsletter and never miss an update!