Blog

Benieuwd naar de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van branding, (online) video en film? Kun je wel een dosis inspiratie gebruiken of zoek je naar voorbeelden om verder te komen? Lees over het maken van een bedrijfsfilm, ontdek de nieuwste filmgadgets of neem een kijkje achter de schermen bij een fotoshoot of festival. Benieuwd hoe het er op de set aan toe gaat? Lees verder!

18 januari 2019

5 tips voor jouw videomarketingstrategie

Wij blijven het zeggen… Zorg dat je een film maakt, of laat maken, die je nodig hebt. 
En dat is meer dan alleen een film die enkel leuk is om naar te kijken. Kijken we naar de trends voor 2019 dan zien we dat twee termen centraal staan: persoonlijk communiceren en echtheid (de waarheid). Het gaat niet zozeer om die perfecte film dus, maar juist de film die een verhaal vertelt. Wij hebben 5 tips voor je uitgewerkt die je direct kunt toepassen. 



1. Doelgericht communiceren

Ga met behulp van de drie gouden regels van Jan Suiskens aan de slag:
 Wat wordt je boodschap? Voor wie is die bedoeld? Wat wil je dat de kijker (doelgroep) denkt, voelt of vindt na het zien van die boodschap? (call to action)
Het maakt dus veel uit of je wilt dat iemand concludeert dat hij of zij jouw boodschap begrijpt of dat je wilt dat hij of zij jou direct belt. Denk daar vooraf dus goed over na. Vergeet vervolgens nooit je Corporate Identity over te brengen in en rondom je boodschap.
 Immers, dat is wat jou onderscheidt van de rest. Gebruik daarvoor het verhaal als middel, ook wel Corporate Storytelling genoemd. Wat bedoeld is om je bedrijfsDNA en Merkidentiteit te bepalen.


2. Persoonlijk wordt hét woord van 2019…!

Al enkele jaren wordt het geroepen, en je ziet het steeds vaker. 
Zelfs Netflix heeft onlangs een Interactieve film (Bandersnatch) gelanceerd, waarin je als kijker op bepaalde momenten in de film zelf een keuze kan maken. Dit jaar gaan we nóg meer 1-op-1 communiceren en direct de doelgroep aanspreken. En video is natuurlijk de ideale manier om persoonlijk te communiceren. En ja, dit kan met een vlog… Maar zorg dan wel dat de juiste persoon de boodschap vertelt. Als je een vacatureclip wil laten maken, zorg dan dat er collega’s in beeld komen die meer over het bedrijf, sfeer en/of functie vertellen. Laat bijvoorbeeld de projectmanager aan het woord bij een groot bouwproject. Of spreek als sales meer mensen persoonlijk aan met een korte video op je LinkedIn pagina. Het lijkt allemaal vrij simpel. En dat is het ook! Zet een camera klaar, zorg dat je vooraf je verhaal en de juiste compositie hebt bepaald en filmen maar! Wees niet bang om te falen, maar experimenteer! En als je het nodig vindt, kunnen wij je daarin trainen.


3. The Truth and nothing but the Truth

Met de sterke groei van het internet, stijgt ook de groei van onbetrouwbaarheid. Wat is waar en wie spreekt de nog de waarheid? Het is daarom als bedrijf essentieel om altijd de waarheid te communiceren. Zeker vanuit je persoonlijke expertise. 
Zorg dat je visuele communicatie niet zozeer neigt naar reclame, maar probeer de kijker ervan te overtuigen dat jij dé partij bent die zij nodig hebben. Simpelweg omdat jij degene bent met de juiste kennis en expertise. Maak je bedrijf menselijk… en daarmee uniek! Vertel bijvoorbeeld over die ene keer, toen je het bedrijf net was gestart, over die enorme blunder. Of toen je enorm baalde over die misgelopen grote order. Maak het zo herkenbaar mogelijk voor je kijker. Dan wordt je oprechtheid vanzelf interessant genoeg om naar te kijken.


4. De kracht van herhaling

Het effect van reclame wordt beïnvloed door herhaling. Herhaling is nodig om jouw boodschap over te brengen. Zeker als je nog persoonlijker gaat communiceren, en zo sneller de juiste doelgroep bereikt. En de kans is in 2019 best groot dat je al wat video’s hebt laten maken. Ideaal! Als je geluk hebt kun je ze direct nogmaals onder de aandacht brengen, met een aangescherpte tekst of Call To Action. En anders geef je ze een kleine opfrisser met een 2019 jasje. Als je een variatie aan films hebt, mag je deze best vaker onder de aandacht brengen. Denk hierbij aan een periode van 1,5 à 2 jaar. En daarna ga je weer herhalen. Enne… Mensen lezen steeds minder, maar natuurlijk kun je deze kracht van herhaling ook verder doorvoeren in je nieuwsbrief.. of je blogpost… In combinatie met video he, dat dan weer wel! ☺


5. Ben online actief

Per maand besteden wij gemiddeld 61 uur aan internetgebruik op onze smartphone. (bron: SIDN) Hiervan wordt 26 uur besteed aan Facebook en Google, gevolgd door YouTube. 
Indrukwekkend, want in 2014 was dit nog het aantal uren dat we totaal online waren op onze smartphones. 
Deze cijfers bevestigen dat Facebook, Google en YouTube feitelijk onmisbaar zijn geworden voor online business. 
Ook is gebleken dat er in 2018 wéér minder tijd is besteed aan tv kijken (Bron: SKO). 
Gemiddeld keken we per maand 87 uur televisie. Waar voorheen de meeste reclames via televisie werden vertoond, vindt er nu een grote verschuiving plaats richting YouTube. 
Niet alleen omdat het goedkoper is om op deze manier te adverteren, maar je bereikt er ook nog eens nóg meer mensen mee. 
Zelfs Netflix is aan het experimenteren met advertenties op hun platform. Stel je eens voor hoeveel mensen je op deze manier kunt bereiken! 
Zorg dus dat je online actief bent op bovengenoemde platforms om te voorkomen dat je online aandacht misloopt! 
Ja, internet heeft de televisie bijna ingehaald. 
Dus wacht niet langer, want wij denken dat zo ergens rond 2020 het internet de slag definitief zal gaan winnen van de TV.

Het vertellen van je persoonlijke verhaal of Corporate Story is gigantisch aan het groeien! 
En dankzij video makkelijker dan ooit. Met bovenstaande tips kun je vast aan de slag. Maar natuurlijk ben je ook altijd welkom voor een kop koffie, of komen wij naar jou toe. 
En Jan Suiskens vertelt je graag meer over onze Corporate Film Academy. Want Storytelling… Kun je leren!

Lees meer
12 juni 2018

Drukbezochte masterclass Storytelling op het AV Festival

Op donderdag 7- en vrijdag 8 juni vond het AV Festival plaats in de Kromhouthal te Amsterdam. Jan Suiskens was uitgenodigd om gedurende deze 2 dagen masterclasses te verzorgen over Storytelling. De masterclasses waren erg populair en drukbezocht. Kijk hieronder voor een korte sfeerimpressie.

Tijdens de masterclasses kwamen onderwerpen aan bod als “Manipuleren vs Inspireren” en de “Three Golden Rules”. Met filmische voorbeelden werd de theorie verder onderbouwd en werd het publiek actief bij de les betrokken. Deelnemers gaven aan “geïnspireerd te zijn” en een ander persoon durfde het zelfs “de beste masterclass van de dag” te noemen. Een erg leuk compliment. Zelf gaf Jan aan te hebben genoten van de volle zaal en positieve feedback tijdens zijn Masterclass Storytelling.


Over het AV festival

Het AV festival is bedoeld om vakgenoten bij elkaar te brengen. De top op het gebied van o.a. camera, light en grip is aanwezig waaronder Blackmagic, Canon, Panasonic & BBP Light. Maar nóg interessanter, is dat er tijdens dit 2-daagse event masterclasses worden gegeven door internationaal gerenommeerde professionals. Professionals die al jarenlang als regisseur, dop, lichttechnicus of cameraman werken voor BBC, Netflix en andere grote filmproducties. Ook kun je tijdens het festival live meekijken op een filmset. Tijdens Open Set produceren 3 regisseurs in 2 dagen tijd een korte film die direct na afloop van het event in première gaat.


Meer weten over de Masterclass Storytelling?

Nieuwsgierig geworden? Je kunt 1 en 2-daagse Masterclasses Corporate Storytelling volgen bij ons op locatie. Maar Jan geeft ook exclusieve workshops Storytelling bij jou op kantoor. En natuurlijk is het ook mogelijk om Jan als spreker neer te zetten voor jouw event.

Lees meer
17 maart 2018

Gouden Filmaward op WorldMediaFestival 2018

Woensdag 16 mei, vond in Media Hoofdstad Hamburg het 19e WorldMediaFestival plaats. CorporateTrailer mocht zich als enige Nederlandse filmproductiebedrijf tot de awardwinnaars rekenen en werd beloond met een gouden filmaward.

Creative Director Jan Suiskens ontving samen met zijn crew live on stage een Intermedia Globe Gold Filmaward, voor de commercial “Meet Dave” in de categorie: Web, Business to Business. De winnende commercial werd gemaakt in opdracht van het Nederlandse softwarebedrijf CS Plus.

Het WorldMediaFestival bestaat alweer 19 jaar en bekroont de beste internationale producties uit alle takken van de media. In totaal werden ruim 750 producties uit 37 verschillende landen ingezonden en beoordeeld door een jury van toonaangevende communicatieprofessionals uit de hele wereld.

Lees meer
18 juli 2017

5 tips voor het maken van de perfecte vakantiefilm

Ik ga op vakantie en neem mee… een camera natuurlijk! Want wat is leuker dan later nog een keer nagenieten van een geweldige trip! Film alle mooie, leuke en grappige momenten voor een onvergetelijk reisverslag. Lees snel verder voor 5 interessante tips die jouw helpen bij het maken van de perfecte vakantiefilm.


1. Een verhaal vertellen Hoe maak ik de perfecte vakantiefilm

Probeer voordat je op reis gaat al te bedenken welk verhaal je wilt vertellen in jouw vakantiefilm. Welke ervaring wil je overbrengen? Maak een soort miniscript, waarin je vastlegt wat je wilt laten zien. Al is de reis natuurlijk ook voor jou een verrassing, je weet vast wel welke highlights je in ieder geval in beeld wil brengen. En de rest is creatief inzicht en improviseren. Welkom in de wereld van film.


2. Kort maar krachtig

Misschien kan je vakantiefilm voor jou niet lang genoeg duren, maar je familie en vrienden hebben al snel genoeg aan 2-3 minuten. Zorg dus dat je film niet te lang wordt! Wat je elke dag hebt gegeten, of hoe je bent opgestaan, gaat al snel vervelen. Maak een korte film, waarbij mensen denken. Wauw! Dat wil ik ook! En heb je veel beeldmateriaal dat je wilt delen met de rest van de wereld? Bijvoorbeeld via social media. Knip dit dan op in korte filmpjes waarin telkens een ander onderwerp centraal staat.


3. Speel met je camera standpunt

Bepaal waar je je camera plaatst ten opzichte van je onderwerp. Speel met je camerabeelden, door vanuit verschillende standpunten te filmen en je zult zien dat je beeld hierdoor dynamischer wordt. Film eens laag op de grond, dit wordt ook wel het kikvorsperspectief genoemd. Door dit perspectief wordt het onderwerp groots gemaakt. Of plaats je camera juist wat hoger, om op je onderwerp neer te kijken. Ook kun je experimenteren met diepte, door je onderwerp scherp op de voorgrond te zetten tegen een onscherpe achtergrond.


4. Wide – Medium – Close

Houd bij het maken van filmopnames rekening met de 3-zoom afstanden. Een makkelijk geheugensteuntje: Van overzichtsbeeld, naar onderwerpbeeld, naar detailbeeld. Wil je bijvoorbeeld de Eiffeltoren in Parijs filmen; film dan eerst een overzichtsbeeld van Parijs met de Eiffeltoren, maak vervolgens opnames van het plein en de Eiffeltoren zelf en leg daarna op camera de bijzondere constructiedetails vast.


5. Speel zelf de hoofdrol

Last but zeker not least… zorg dat je zelf ook in beeld bent. Het is immers jouw vakantie en dat mag je laten zien! Dit mag best met een beetje zelfspot of humor. Maar je kunt ook op camera vertellen waar je bent en wat je gaat doen of achteraf je film van je eigen commentaar voorzien. Handig om ook hier vooraf al over na te denken als je je miniscript maakt. Want op vakantie wil je natuurlijk niet te veel nadenken! Geniet ervan enne.. fijne vakantie!

Lees meer
1 november 2016

Zou jij alles opgeven?

De iconische gecapitonneerde Hammercap speelt de hoofrol in deze commercial die wij maakten voor BENCH. Waan je even in “The Good, the Bad and the Ugly” met deze roadmovie. Is Nederlands topmodel Nadia Palesa bereid om alles op te geven voor de BENCH Hammercap Club Chair…

Ieder jaar produceren wij een opvallende commercial voor BENCH. BENCH ontwerpt en produceert kwaliteitsmeubelen. Elk meubelstuk is handwerk, en wordt op maat gemaakt. Het is dit wat het bedrijf zo uniek maakt.

Lees meer
26 juli 2016

Zilveren Award uitgereikt aan CCOE

Afgelopen week reikten wij de WorldMediaFestival Award uit aan CCOE: CIMIC Centre of Excellence. Zij waren zeer blij met deze award en schreven hier een indrukwekkend persbericht over, welke hieronder te lezen is. Kijk ook verder om de Corporate film te bekijken welke beloond is met een Award.

At the prestigious World Media Festival in Hamburg 2016, the CCOE Introduction Video, won the Silver Award in the category “Web: Government-to-Citizen.” It has been produced in late 2015 by the Dutch film production company Corporate Trailer. The inaugural film of this institution, aimed at introducing a general audience to the scope of the CCOE, was deemed as one of the most relevant products of the last year. Over 1,100 entries from across the globe were screened for their excellence in communicating the key intended messages to the desired audience.

Handing the Silver Award to the CCOE, Jan Suiskens, Creative Director at Corporate Trailer said: “We are particularly proud to have produced this video together with the CCOE to bring the tasks of the institution to a broad audience. As the most decorated corporate film company in the Netherlands, we are very happy that our joined efforts have won this international recognition.”

The World Media Festival is a global competition dedicated to recognizing excellence in branded content from the areas of information, education and entertainment. The festival honors and celebrates excellent solutions in corporate film, television, web, web TV and print productions on an international scale. Award winner are among the leaders in their profession.”

Lees meer
12 mei 2016

CorporateTrailer wint Goud én Zilver op WorldMediaFestival

Terwijl de grote sterren schitterden op de rode loper in Cannes, hebben wij in Hamburg twee prestigieuze awards gewonnen tijdens het WorldMediaFestival.

Omringd door een groot Internationaal gezelschap van vakgenoten, ontvingen wij een Gouden Award voor de commercial “Lost in Venice” voor designmeubelfabrikant BENCH.

Daarnaast werd ook de global introduction film die wij maakten voor de CCOE, een opleidingscentrum van de NAVO, bekroond met een Zilveren Award.

Lees meer
30 september 2015

Commercial CorporateTrailer op NFF

Tijdens het Nederlands Film Festival werd de Online Commercial die wij voor Storm Connect in Miami maakten, op het grote doek vertoond. De film werd getoond in de categorie online / viral.

Lees meer

It’s a wrap! wat is jouw verhaal?

Neem contact op

Be the first to know!

Subscribe to our newsletter and never miss an update!