Benieuwd naar de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van branding, (online) video en film? Kun je wel een dosis inspiratie gebruiken of zoek je naar voorbeelden om verder te komen? Lees over het maken van een bedrijfsfilm, ontdek de nieuwste filmgadgets of neem een kijkje achter de schermen bij een fotoshoot of festival. Benieuwd hoe het er op de set aan toe gaat? Lees verder!
Onze bijzondere nieuwe locatie, het winnen van onze vierde internationale award op rij en bovenal onze passie voor ons werk staan centraal in de nieuwe editie (juni 2015) van Bedrijvig ‘s-Hertogenbosch.
Hoofdredacteur Philip van den Brand heeft Jan Suiskens (creative director CorporateTrailer) persoonlijk geïnterviewd op onze nieuwe, unieke locatie aan de Jagersboschlaan te Vught. De insteek van het interview is de door ons gewonnen award op het WorldMediaFestival te Hamburg. De rode draad in het verhaal is onze manier van werken. En werken doen wij met passie, met medewerkers die meedenken- en voelen en bovenal het vertellen van een verhaal, vertaald in een mooie film.
Door de kracht van sociale netwerken wordt de kans dat jouw video ‘viraal’ gaat, steeds groter. Een viral video verspreidt zich razendsnel en ‘besmet’ vaak miljoenen mensen. Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw video straks de hele wereld overgaat?
Niet de grote merken met gigantische marketingbudgetten, maar juist de amateuristische huis- tuin- en keukenfilmpjes doen het vaak het beste, als het om viral video gaat. Denk maar eens aan Charlie; het Engelse jongetje dat keer op keer door zijn eenjarige broertje in zijn vinger wordt gebeten.
Ga er als organisatie dus niet zomaar vanuit dat jouw commercial of video viral gaat. In dit artikel geef ik een aantal tips waarmee je de kans op een viral video vergroot.
Probeer geen ellenlange verhalen over te brengen in je video. Niets is zo snel als het internet. Hou je boodschap daarom kort! Neem daarentegen wél de tijd voor het bedenken van een goed concept voor je video. Een goed begin is immers het halve werk.
Een goede viral video bevat emotie. Het maakt iets in mensen los. Dat moet ook wel, want als er geen gevoel bij komt kijken, zal men het filmpje ook niet delen. Prikkel mensen daarom met een onverwachte invalshoek. Shockeer of laat iets ongewoon grappigs zien. Dit levert in ieder geval aandacht op en met een beetje geluk gaat je film viral.
De geloofwaardigheid van een filmpje is vele malen groter wanneer je het laat lijken op een zelfgemaakt iPhone filmpje dan wanneer je een dure commercial in elkaar laat zetten. Dat heeft Holy Soda, het frisdrankmerk van Vrumona onlangs wel bewezen. De frisdrankcommercial met in de hoofdrol Arie Boomsma is door Holy Soda zelf van de buis gehaald, omdat Arie zich zogenaamd niet aan de “100% goodness-regel” van het merk zou hebben gehouden. Tegelijkertijd verschijnt er op YouTube een amateuristisch filmpje waarin te zien is hoe Arie bij de receptie van een hotel zijn koffer, vol met “gestolen spullen”, open laat vallen. Dit filmpje zorgt voor de nodige aandacht en is binnen 2 dagen al ruim 40.000 keer bekeken. Zou dit toeval zijn of zou het plots verschenen, perfect getimede filmpje onderdeel zijn van een goed uitgedachte marketingstunt? Wat de waarheid ook mag zijn, Holy Soda heeft dankzij het filmpje een heleboel gratis publiciteit gekregen.
Het komt maar zelden voor dat een video ‘zomaar’ viral gaat. Een simpele upload op YouTube is vaak niet genoeg. Geef de video daarom een zetje in de goede richting. Stuur je video door naar bekende bloggers en zorg dat zij het de moeite waard vinden om te delen. Probeer je video daarnaast op zoveel mogelijk verschillende kanalen te verspreiden, zodat je veel mensen bereikt. Vraag ook je medewerkers om de video op al hun sociale netwerken te delen.
Lukt het je met bovengenoemde tips niet om je video viral te laten gaan? Geen paniek. Met online videomarketing stimuleer je je video op het grootste videonetwerk ter wereld en zorg je ervoor dat je video vaak, heel vaak, bekeken wordt.
Woensdagavond 06 mei vond de award-uitreiking van het WorldMediaFestival in Hamburg plaats. Tijdens het internationale galadiner hebben wij, met onze online commercial voor designmeubelfabrikant Bench Handmade, een zilveren Award in ontvangst mogen nemen. De winnende commercial is opgenomen in Parijs en heeft daarmee een extra internationaal tintje.
Het internationale festival viert dit jaar haar 15-jarig bestaan en is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste mediafestivals van de wereld. Dit jaar waren er ruim 900 inzendingen uit 37 landen.
Ken je dat gevoel wanneer je iemand moet uitleggen wat jouw organisatie nou eigenlijk doet? Ook al lijkt het nog zo simpel, het uitleggen van jouw product of dienst kan soms een lastige opgaaf zijn. Vooral ingewikkelde IT-diensten of financiële producten blijken lastig uit te leggen.
Een 2D of 3D animatiefilm biedt voor vele organisaties een uitkomst. In max. 90 seconden kan je op een eenvoudige, maar aantrekkelijke manier je product of dienst al uitleggen. Dankzij de combinatie van storytelling, illustratie, geluid, tekst en humor wordt de informatie veel makkelijker opgenomen in het geheugen van de kijker dan gewone tekst.
Wanneer je geld investeert in een animatiefilm, wil je natuurlijk ook dat het de organisatie iets oplevert. De ROI is afhankelijk van het doel dat je wilt bereiken. Maar toch zijn er voor iedere animatie een aantal standaard terug verdiensten op te noemen.
Een animatie vergroot de waarde en daarmee ook de naamsbekendheid van je merk. Daarnaast is er de mogelijkheid om je video online te vermarkten met videomarketing. Dankzij online videomarketing kun je met een klein budget al een grote groep mensen bereiken.
Met een animatie kun je op eenvoudige wijze je product of dienst aan je (potentiële) klanten uitleggen. Een animatie is dus ook prima te gebruiken als pitchtrailer. Dankzij de vele mogelijkheden van het internet en met name de sociale netwerken is de video makkelijk te verspreiden en wordt het eenvoudig om je klanten te bereiken.
Een animatie zorgt ervoor dat de aandacht van je kijkers langer wordt vastgehouden. Hiermee zorg je er dus ook voor dat zij langer op je webpagina blijven. Door de kijker te boeien met een duidelijk verhaal, zal deze eerder voor jou kiezen dan voor een van je concurrenten.
Ook dit jaar is ons werk weer opgevallen bij het Nederlands Film Festival! Wij worden maandag 29 september op het grote doek vertoond tijdens het infofilm festival in Tivoli Vredenburg!
De winnende film is de Online Commercial van Turnaround Advocaten. Het is een wake-up call voor ondernemers die denken hun zaakjes goed op orde te hebben. Maar bij bijvoorbeeld een naderend faillissement blijkt dit maar al te vaak niet zo te zijn….
Op woensdag 14 mei, ontvingen wij tijdens de gala avond van het 15e WorldMediaFestival in Hamburg, een zilveren Award voor de productie ‘Your baby, Our Care’ voor Sevenstar Yacht Transport. De jury hechtte naast creativiteit en techniek, veel waarde aan het raken van de doelgroep. Er waren ruim 700 inzendingen uit 37 landen waaronder Canada, Japan, Australië en de Oekraïne.
Bekijk de winnende film!
Uit meer dan 1000 inzendingen uit 27 verschillende landen heeft CorporateTrailer de Silver Screen Award gewonnen op het US International Film & Video festival in Los Angeles!
De prijs is gewonnen met de online commercial SuperCheese – Nasty delicious – voor kaasproducent DeJong Cheese uit Alphen.
Bekijk de winnende film hierboven!
Online video is nog steeds booming. Per dag bekijken we 4 miljard films. En video zorgt voor meer bezoekers op je website! Met een video op je website, wordt de kans 53 keer zo groot om op pagina 1 van Google te komen. En hoe hoger je ranking in Google, hoe meer bezoekers op je website.
Ook een hoge ranking op YouTube is van grote invloed. Uit onderzoek blijkt dat 65% van de eindbeslissers na het bekijken van een video, de bijbehorende website bezoekt. Zorg daarom dat je video gevonden wordt door Google. YouTube is de 2de grootste zoekmachine en inmiddels zo populair, dat 1 op de 4 social media bezoeken direct naar dit kanaal gaat. (gebaseerd op onderzoek door Forrester Research)