Ken je dat gevoel wanneer je iemand moet uitleggen wat jouw organisatie nou eigenlijk doet? Ook al lijkt het nog zo simpel, het uitleggen van jouw product of dienst kan soms een lastige opgaaf zijn. Vooral ingewikkelde IT-diensten of financiële producten blijken lastig uit te leggen.
Een 2D of 3D animatiefilm biedt voor vele organisaties een uitkomst. In max. 90 seconden kan je op een eenvoudige, maar aantrekkelijke manier je product of dienst al uitleggen. Dankzij de combinatie van storytelling, illustratie, geluid, tekst en humor wordt de informatie veel makkelijker opgenomen in het geheugen van de kijker dan gewone tekst.
Wat levert het op?
Wanneer je geld investeert in een animatiefilm, wil je natuurlijk ook dat het de organisatie iets oplevert. De ROI is afhankelijk van het doel dat je wilt bereiken. Maar toch zijn er voor iedere animatie een aantal standaard terug verdiensten op te noemen.
– Naamsbekendheid vergroten
Een animatie vergroot de waarde en daarmee ook de naamsbekendheid van je merk. Daarnaast is er de mogelijkheid om je video online te vermarkten met videomarketing. Dankzij online videomarketing kun je met een klein budget al een grote groep mensen bereiken.
– (potentiële) Klanten overtuigen
Met een animatie kun je op eenvoudige wijze je product of dienst aan je (potentiële) klanten uitleggen. Een animatie is dus ook prima te gebruiken als pitchtrailer. Dankzij de vele mogelijkheden van het internet en met name de sociale netwerken is de video makkelijk te verspreiden en wordt het eenvoudig om je klanten te bereiken.
– Conversie verhogen
Een animatie zorgt ervoor dat de aandacht van je kijkers langer wordt vastgehouden. Hiermee zorg je er dus ook voor dat zij langer op je webpagina blijven. Door de kijker te boeien met een duidelijk verhaal, zal deze eerder voor jou kiezen dan voor een van je concurrenten.
Onderstaand vind je een voorbeeld van een animatiefilm van Velde Groep. Op deze pagina vind je nog meer voorbeelden.