Voorlichtingsfilm
Een voorlichtingsfilm is er op gericht om de kennis, houding en het gedrag van je kijker te beïnvloeden. Om mensen bewust te laten nadenken over bepaalde zaken en te helpen met besluitvorming.
Waarom een voorlichtingsfilm?
Een goede voorlichtingsvideo is een krachtig middel om informatie over te brengen. Beelden zeggen meer dan 1000 woorden! Bovendien wordt een filmpje veel beter onthouden. Tenslotte is emotie een effectief middel om houding en gedrag te beinvloeden.
Dus wil je echt iets bereiken met je boodschap? Kies dan voor een voorlichtingsfilm!
Waar moet ik op letten bij een voorlichtingsfilm?
- Bepaal eerst de kern van je boodschap
- Stop niet meerdere boodschappen in 1 film, kies dan liever voor een paar korte filmpjes
- Formuleer je informatie in begrijpelijke taal. Houd hierbij rekening met het niveau van je kijker
- Kies een vorm die past bij je boodschap en je doelgroep. Laat een expert aan het woord of gebruik animatie
- Speel in op de emotie van je kijker
- En tenslotte, zorg dat je film boeit van begin tot eind!
Ik heb interesse in een voorlichtingsfilm
“De samenwerking met Corporate Trailer liep gesmeerd, zij zijn echte marketingexperts die je dwingen om op een andere manier naar je bedrijf te kijken; wat wil de klant zien? Wat maakt het verschil dat de klant voor ons wil kiezen en niet voor de concurrent? Op deze manier hebben we een trailer gekregen waardoor de potentiële klant direct een gevoel krijgt bij ons bedrijf, zonder dat we ook maar enige beschrijving hebben gegeven van onze capaciteiten. En het werkt! De trailer is professioneel, triggert de lead om verder te vragen; hij wil meer zien! En dat is precies het doel dat we voor ogen hadden.”